Roest en Olie
Voordat het motorblok is gedemonteerd hebben we eerst gecontroleerd of het technisch in orde is.
Alle onderdelen die verwijderd konden worden zijn apart opgeknapt. Het gietijzeren motorblok is op alle
mogelijke gaten afgeplakt of gekit,  zodat er tijdens het glas stralen niets in het motorblok kan komen.
Het motorblok heb ik na het stralen direct gespoten met de kleur Blue van ” VHT High Temperature Coatings ”
omdat er altijd een beetje vocht in het gietijzer zit, is het direct spuiten van het gietijzeren motorblok  belangrijk,
als je na het stralen een paar uur zou wachten, heeft er zich al een corrosie laag gevormd.
Voor we aan het plaatwerk verder kunnen gaan, hebben we eerst het motorblok, versnellingsbak en de
aandrijfassen gemonteerd. Dit hebben we gedaan zodat het chassis zich kan zetten.
Voorbeeld werking van een Cyclone
Toy Home
De zes in een uitlaat bocht
heb ik later gemonteerd  
Web pagina
Na 20.000 km begon de motor ineens steeds meer olie te gebruiken, bij 28.000 km besloten we de motor uit elkaar
te halen en dit heb ik bij Mannessen Engines in Soesterberg laten doen.
Bij Mannessen Engines hebben ze al meer dan 25 jaar de kennis en de juiste apparatuur in huis.

Hieronder staan een paar foto’s van de revisie, later volgt nog een video opname van het slijpen  van de krukas en
het starten van de motor.   
Cilinder 1 en 2
Cilinder 3 en 4
Cilinder 5 en 6
Zuigers 1 en 2
Zuigers 3 en 4
Zuigers 5 en 6
Zuigers 1-2-3
Zuigers 4-5-6
Film van krukas slijpen
Intro Motor revisie 320x240.wmv
Krukas monteren en op toleranties controleren.
Bij het monteren van  zuiger 3 ontstond er een kras in de wand,
bij nader inspectie bleek dat er een braam op een van de zuiger veren zat.    
Starten Motor 644x480 PC.wmv
Film van de eerste draai minuten  na de revisie.